.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیماری التهابی روده در گیلان شدید است

رئیس مرکز تحقیقات گوارش بیمارستان رازی رشت گفت: بیماری التهابی روده در استان گیلان خیلی شدید است.

به گزارش مهر، دکتر فریبرز منصور قناعی ظهر چهارشنبه به مناسبت هفته گوارش در نشست رسانه ای اظهارداشت: با برنامه ریزی های انجام گرفته بانک اطلاعات بیماران مبتلا به کولیت زخمی روده بزرگ و بیماری کرون تشکیل خواهد شد.

وی همچنین با اعلام اینکه میکروب های روده ای در حالت عادی برای انسان مشکلی ایجاد نمی کنند، اظهارداشت: 70 درصد حجم مدفوع میکروب است و بیشتر میکروب ها ساپروفیت هستند.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش بیمارستان رازی رشت با اشاره به اینکه دلیل 60 تا 70 درصد اسهال در جامعه ویروسی است، گفت: اگر اسهال طولانی و همراه با تب باشد و در مدفوع خون دیده شود باید به فکر اسهال میکروبی بود و به پزشک مراجعه کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دستگاه گوارش بیماری متعددی توسط میکروب ها ایجاد می شود، افزود: شایعترین این بیماری ها زخم معده و اثنی عشر است که توسط میکروب هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می شود.

منصور قناعی خاطرنشان کرد: دستگاه گوارش شامل مری، معده، روده باریک و روده بزرگ است، طول دستگاه گوارش در افراد بالغ 5 تا 9 متر، حدود 10 به توان 18 باکتری و 500 نوع میکروب در روده باریک و روده بزرگ حضور دارند.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش بیمارستان رازی رشت افزود: به طور طبیعی این باکتری های فقط درداخل روده ها بوده و به سلول های پوششی روده ها نمی چسبند.

وی بیان داشت: میکروب های روده در تنظیم پاسخ های ایمنی، ساختن ویتامین ها و متابولیسم مواد غذایی نقش دارند.

منصور قناعی یادآورشد: آسیب جدار روده ها، اختلاف سیستم ایمنی و یا استعداد های ژنتیکی که منجر به چسبیدن میکروب ها به جدار روده می شوند زمینه را برای بیماری زایی میکروب های که در حالت عادی بی آزار هستند، فراهم می کند و منجر به بروز بیماری های التهابی روده ( کولیت زخمی روده بزرگ و بیماری کرون) یا عملکردی روده ها ( سندروم روده تحریک پذیر )، اسهال و حتی چاقی می شود.

29 اردیبهشت تا هشتم خرداد ماه در کشور تحت عنوان هفته گوارش نامگذاری شده است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.